Valio

Ruoan ympäristöjalanjälki ja ravitsemus

Ruoan ympäristöjalanjälki ja ravitsemus

Miten kuluttaja voi tehdä parhaat valinnat elintarvikkeista sekä ympäristön että ravitsemuksellisen laadun kannalta?

Pitäisikö nämä elementit yhdistää esimerkiksi yhdeksi merkiksi, joka mahtuu pakkaukseen vai kertoa muulla tavoin – miten? Kiinnostavatko ympäristö ja ravitsemus yhtä paljon? Kestävyyden elementeistä hiilijalanjälki näkyy jo, muita ovat mm. biodiversiteetti, rehevöityminen ja vesijalanjälki. Miten ne huomioitaisiin?

Kehittäkää havainnollinen konsepti viestinnälle, joka sisältää kestävyyden ja ravitsemuksen – perustuen kuluttajien kiinnostukseen ja ymmärrykseen.

Tehtävän toimeksiantaja Valio on Suomen suurin ruokatalo ja vastuullisin yritys sekä maailman innovatiivisin meijeri, jonka kunnianhimoisena tavoitteena on tuottaa maito hiilineutraalisti vuoteen 2035 mennessä.